Presentació de la memòria 2008 i de la nova Web en roda de premsa Imprimeix
Escrit per PL Manresa   
dimarts, 28 d'abril de 2009 22:33

Font: Ajuntament de Manresa
La millora de la qualitat de vida dels manresans i manresanes és un dels principals reptes que té l’equip de govern de l’Ajuntament de Manresa per al present mandat. Per aconseguir-ho, el paper de la Policia Local és primordial. En aquest sentit, el Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2008-11 de Seguretat Ciutadana aposta per enfortir un model de seguretat basat en la millora de la convivència i en la reducció dels factors de risc o de les situacions que puguin generar conflictes, mitjançant polítiques preventives i de conscienciació que afavoreixin la cohesió social.

El treball de la Policia Local durant el 2008 ha anat en aquest sentit. Alguns aspectes que destaquen de la memòria del 2008:
-Reducció del nombre d’accident de trànsit
El nombre d’accidents de trànsit es va reduir en un 25% respecte a l’any anterior (es va passar de 1.329 el 2007 a 997 el 2008). Destaca el fet que el nombre d’accident en què un dels implicats es fa escàpol ha anat en augment. Al 2007 es va intervenir en 36 accidents d’aquestes característiques i, l’any 2008, en 71. El 81,1% dels casos de conductors escapolits es van resoldre.
-Reforç de la plantilla de personal
Des de finals del 2008 hi ha 9 persones que estan fent el curs de formació bàsica a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya com a part del seu procés selectiu. És previst que aquestes 9 persones s’incorporin a la plantilla a finals del pròxim mes de juny. La seva incorporació s’afegirà a les 93 persones en plantilla el 2008.
-Gestió d’una mitjana de 2.000 requeriments mensuals
La sala del 092 és el lloc de comandament operatiu de la Policia Local. Des d’aquest espai es canalitzen totes les comunicacions amb els agents de servei, i sobretot és on s’atenen les demandes dels ciutadans. L’any 2008 es van gestionar un total de 24.042 requeriments, que representa una mitjana de 2.000 mensuals. D’altra banda, cal assenyalar que al decurs del 2008 es van gestionar un total de 5.148 tramitacions jurídicoadministratives. Per la seva banda, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) va tramitar un total de 721 denúncies.
-Increment del nombre de proves d’alcoholèmia
Els controls d’alcoholèmia són una de les actuacions preventives que porta a terme la Policia Local. L’any 2008 se’n van portar a terme 1.867, 376 més que l’any anterior. Destaca el fet que el nombre de positius ha disminuït. Tot i això, l’enduriment de la normativa ha fet que el nombre de conductors als quals s’obren diligències judicials vagi en augment.
-Posada en funcionament del radar mòbil
La posada en funcionament del radar mòbil ha permès tenir un control sobre la velocitat a la ciutat. També ha permès detectar una reducció de la velocitat en el nombre de vehicles controlats (el 71% circulava a menys de 50 km/h; el 26,8%, de 50 a 65 km/h i, el 2,2% restant, a més de 65 km/h).
-Controls preventius
Es van portar a terme controls de transport escolar (23), controls sobre la utilització del casc de protecció (178 vehicles controlats) i controls de sorolls a ciclomotors (372 vehicles controlats).
-Educació vial
Les explicacions dels monitors de la Policia Local durant el curs 2007-08 respecte a educació vial van arribar a 2.507 alumnes.
-Desenvolupament de la policia de proximitat
La unitat destinada a tasques de proximitat va fer un total de 567 actuacions. D’altra banda, es va posar en funcionament d’una manera formal una unitat de patrulles i suport amb la finalitat de donar resposta immediata als serveis que ho requereixin.

L’any 2008 ha estat també per preparar el desplegament del projecte de la Policia de Districte. Les previsions són que el desplegament s’iniciï el pròxim mes de setembre, i que es faci d’una manera progressiva.

Renovació de la pàgina web de la Policia Local

La Policia Local de Manresa ha renovat la seva pàgina web amb l’objectiu de fer-la més propera i amena. La nova pàgina web té un nou disseny, més modern, i un nou domini (www.plmanresa.cat). S’hi poden consultar diferents informacions: consells, afectacions al trànsit, legislació, anuncis, etc. Permet fer diversos tràmits –enllaçant amb la pàgina web de l’Ajuntament– i també denúncies on line (en aquest cas, l’últim pas ha de ser presencial).

Notícia publicada a Regió 7

Darrera actualització de divendres, 3 de juliol de 2009 21:38