Actes 150 Anys

Previsió del Temps

Radars Catalunya


Radars de Catalunya

Novetats principals a la modificació de la Llei de Seguretat Viària que afecten la circulació urbana PDF Imprimeix Correu electrònic
Escrit per PL Manresa   
dijous, 24 d'abril de 2014 10:38

Novetats principals a la modificació de la Llei de Seguretat Viària que afecten la circulació urbana i  que entren en vigor el proper 9 de maig.

 

1)     Els ciclistes de menys de 16 anys hauran de dur sempre casc. En tots els casos. No hi ha excepcions. No dur-lo suposa una multa de 200 euros.

2)     Els menors que medeixin menys de 1.35 metres no podran viatjar als seients del davant. (excepcions:  vehicles biplaça o quan els seients del darrere ja siguin ocupats per menors que tampoc puguin anar al seient davanter). Aquesta infracció comporta la immobilització del vehicle i pot suposar una multa de 200 euros.

3)     Es duplica l’import (passa de 500 a 1000) la multa per alcoholèmia positiva quan es dupliqui la taxa establerta (025 mGr/l   o 0.15 novells) És a dir, conduir amb una taxa de 0.50 o més (0.30 en novells) suposarà una multa de 1000 euros. També la multa serà de mil euros en els casos de reincidència, quan el denunciat també ho haig estat pel mateix concepte durant l’any anterior.

4)  Passa de 500 a 1000 euros la multa per donar positiu en substàncies estupefaents. No cal que existeixi influència a la sanció administrativa. El fet de donar positiu ja és una infracció per se.

5)     S’estableix l’obligatorietat pels vianants de sotmetre’s a les proves d’alcoholèmia quan hagin comés una infracció (fins ara només era previst en el cas de trobar-se implicat en un accident de trànsit).

6)     Les bicicletes poden circular per sota de la velocitat permesa. Aquesta norma eximeix les bicicletes de l’obligatorietat general de circular, com a mínim, a la meitat de la velocitat màxima permesa, atesa la dificultat evident de circular amb una bicicleta, per exemple,  a 25 km/h en una pujada en via urbana.

7)     Prohibeix expressament els detectors de radar i manté la prohibició dels inhibidors.  Els avisadors de radars continuen permesos.  La diferència entre uns i uns altres resideix en que els avisadors informen de la ubicació en la que hi ha (o hi poden haver) radars, però mai interactuen amb els aparells, ni detectant-los ni inhibint-los.  Un avisador de radar informarà de la presència d’un radar mòbil o fix en un punt concret, independentment de si el radar hi és o no hi és, o si està o no en servei.

8)     S’obligarà els conductors estrangers que resideixin a Espanya a matricular amb placa espanyola  els seus vehicles amb matrícula estrangera. Els terminis a partir de quan cal fer la matriculació es determinaran reglamentàriament.

9)     Es considerarà una infracció greu fer obres a la via pública sense comunicar-ho a les autoritats responsables de la via.

10) Es considerarà la pèrdua (fins i tot quan sigui accidental) de la càrrega d’un vehicle com a infracció greu.

11) Es permetrà no aturar ni identificar un infractor quan l’agent denunciant es trobi fent tasques de control de trànsit i/o no es donin les condicions que aconsellin iniciar una persecució.

12) S’augmenta de 15 a 20 dies naturals el termini per pagar una multa amb el descompte del 50 %

13) S’augmenta de 15 a 20 dies naturals el termini per presentar al·legacions a una multa de trànsit.

14)  El conductor serà responsable si atropella un animal de caça . Fins ara, en els accidents ocasionats per atropellament d’espècies cinegètiques, només era responsabilitat del conductor si aquest havia incomplert alguna norma de trànsit. La nova normativa estableix que el conductor serà sempre responsable excepte –textual-  “ a no ser que el siniestro sea consecuencia de una acción de caza colectiva de una especie de caza mayor –animales salvajes mayores que un zorro- llevada a cabo en el mismo día de la cacería o en las 12 horas posteriores a que concluya. Será culpable la Administración solo si “no ha reparado la valla de cerramiento en plazo” o “por no disponer de la señalización específica de animales sueltos en tramos con alta accidentalidad por colisión de vehículos con los mismos”.

15)  Es recull expressament la possibilitat de restringir l’accés o la circulació a determinats tipus de per motius mediambientals. El Ministeri de Medi Ambient desenvoluparà el reglament específic que fixi els casos i els terminis.

16) Es prohibeix que vehicles donats de baixa definitivament  puguin circular a d’altres països, en aplicació del Pla Mundial del Deceni d’Acció per a la Seguretat Viària de l’ONU.

17) Les grues i els vehicles d’obres que acudeixin a un accident per retirar vehicles o obstacles a la via,  o  bé per restablir la circulació, circularan amb prioritat sobre la resta de vehicles i podran estacionar-se o aturar-se a les proximitats de l’accident el temps indispensable, sempre i quan no s’obstaculitzi la circulació ni constitueixi un nou perill.

 

*  (Text íntegre de la llei  6/2014 clicant aquí:   http://www.boe.es/boe/dias/2014/04/08/pdfs/BOE-A-2014-3715.pdf

*  Si teniu algun dubte o voleu fer alguna consulta relacionada amb aquest tema, podeu fer-la a la bústia de correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

Darrera actualització de dimarts, 20 de maig de 2014 21:53